Butterflies and Moths. ♥

Butterflies & Moths

Butterflies & Moths

Butterflies & Moths

Actually I don’t know if I told you before, but I really love moths. I think butterflies are a little cliché though pretty nevertheless, but moths are so fascinating. I love their hairy little wings and pretty colours (a lot of moths are actually quite colourful). So, today I want to show you a few pictures I took in Mainau in the butterfly house on 24th of October (in case you were wondering).
If you’re interested in this topic, I recommend Armin Dett’s Schönbar und Nonne (it’s German, but the pictures are amazing even if you don’t understand the words).

Eigentlich weiß ich nicht, ob ich das schon mal erwähnt habe, aber ich mag Nachtfalter sehr gerne. Ich finde Schmetterliche etwas klischehaft, aber dennoch schön, Motten hingegen sind einfach faszinierend. Ich liebe die haarigen Flügelchen und schönen Farben (einige Motten sind sehr farbig). So, heute möchte ich euch ein paar Bilder zeigen, die ich in Mainau im Schmetterlingshaus am 24. Oktober aufgenommen habe (falls ihr euch gewundert habt).
Falls euch das Thema auch interessiert, kann ich Armin Detts Schönbar und Nonne sehr empfehlen.

Butterflies & Moths

Butterflies & Moths

Butterflies & Moths

Butterflies & Moths

Butterflies & Moths

Butterflies & Moths

Butterflies & Moths

Butterflies & Moths

Butterflies & Moths

Butterflies & Moths

Butterflies & Moths

Butterflies & Moths

Butterflies & Moths

Butterflies & Moths

Butterflies & Moths

Butterflies & Moths

Butterflies & Moths

Butterflies & Moths

Butterflies & Moths

Advertisements

6 thoughts on “Butterflies and Moths. ♥

  1. Schmetterliche – ich glaub da hast du dich oben ein wenig verschrieben. :D Ich bin ja auch ein großer Fan von Schmetterlingen, da ist es mir relativ egal, ob das klischeehaft ist oder nicht, so lang es mir gefällt. ;) Aber generell find ich Insekten total faszinierend, wobei ich mich – auch bei Schmetterlingen – jedes Mal ein wenig ekel, wenn ich sie zu lange oder zu genau angucke. Vielleicht ist das sogar Teil der Faszination, keine Ahnung. Jedenfalls sehr schöne Bilder, der Falter oben, der zuerst aussieht wie ein Laubblatt, gefällt mir besonders gut!

    Like

  2. Pingback: Impressions of Meerburg & Mainau | teepüppchen

  3. Pingback: Recap of 2015 & Plans for 2016 | teepüppchen

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s