Minnie Mouse

Minnie_Mouse

Minnie_Mouse_2

Minnie_Mouse_3

I’m not that much into Disney, actually. I mean, I really like the movies, I’d love to got to a park and I’m into a lot of their adaptation, but I don’t consider it the best thing ever. Still I think Walt Disney created wonderful movies and the studios still do. But to be honest – I never got into Mickey Mouse & Minnie Mouse, they’re cute, for sure, but I rather read “real” books or Donald Duck comics and movies. There are a few video tapes (yeah, I still watched videos as a kid) with a few clips and stories and I still remember some of them. I bet, I’ve watched them a lot. To be honest, I only remember bits and pieces, but these are very clear and stuck in my memories. For example there was an episode where Donald (and I think his nephews, too) went to the desert to look for a treasure. Or those with the chipmunks. And there’s an episode with a moose that fights with an other moose, but looses and then is sad (I don’t know how it goes on, actually) and one where Goofy sleeps in motel near to a railway track – therefore he can’t really sleep and terrible things happen. I remember it being quite frightening. I really got to watch these little films again and feel nostalgic.

Even though I don’t know much about Minnie Mouse I consider her very cute and independent, but as far as I know she isn’t represented a lot in the comics/movies. Anyway, I love her clothing and especially the older outfits. I tried to represent the ears with my hair (two kind of curly buns) with a big bow. Now I just need yellow kitten heels – for this lamp seems super disney-y to me.

Ich steht jetzt nicht so auf Disney, eigenlich. Ich meine, ich mag die Filme wirklich, ich würde gerne mal in einen Park und viele Adaptionen gefallen mir sehr, aber ich halte Disey nicht für das beste überhaupt. Trotzdem denke ich Walt Disneyhat wundervolle Filme geschaffen und die Studios tun das immer noch. Aber um ehrlich zu ein – ich bin nie wirklich mit Mickey und Minnie Mouse in Berührung gekommen, sie sind süß, klar, aber ich hab eher “richtige” Bücher oder Donald Duck Comics und Filme gesehen. Es gibt ein paar Videos (ja, ich hab noch Videos als Kind gesehen) mit einigen Clips und Geschichten und ich erinnere mich noch an ein paar. Ich wette, ich hab die sehr oft gesehen. Um ehrlich zu sein, erinnere ich mich nur an Bruchstücke, aber die sind ziemlich klar und in meinem Gedächtnis. Da war zum Beispiel eine Episode, in der Donald (und ich denke seine Neffen auch) in die Wüste gehen, um nach einem Schatz zu suchen. Oder die mit den Chipmunks. Und es gibt eine Episode, in der ein Elch mit einem anderen kämpft, verliert und traurig ist (ich weiß nicht mehr, wie es weitergeht) und die, in der Goofy in einem Motel nahe einer Eisenbahnschine schläft – deswegen kann er nicht schlafen und schreckliche Dinge passieren. Ich erinnere mich, dass ich das ziemlich angsteinflössend fande. Ich muss die Filme wirklich mal wieder sehen und mich nostalgisch fühlen.

Auch wenn ich Minnie Mouse nicht so kenne, halte ich sie für sehr süß und unabhängig, aber so weit ich weiß, ich sie nicht so viel in den Comics/Filmen repräsentiert. Wie auch immer, ich mag ihre Kleidung, besonders ihre älteren Outfits. Ich hab versucht die Ohren mit meinen Haaren (zwei Art lockige Dutts) zu repräsentieren mit einer großen Schleife. Jetzt bräuchte ich nur noch gelbe Kittenheels – weil die Lampe ist ja schon ziemlich disney-mäßig.

Minnie_Mouse_4

Minnie_Mouse_5

Minnie_Mouse_6

Minnie_Mouse_7

Top – C&A Clockhouse (old) | Skirt – handmade (Tutorial) | Petticoat – Hellbunny | Bow – Tutorial | Shoes – Deichmann | Lipstick – sleek Make Up Stiletto

Advertisements

3 thoughts on “Minnie Mouse

  1. Liebe Kathi.,
    ich mag Deinen Stil, so ganz anders als meiner… Würde ich mich niemals trauen…
    Der Lipstick finde ich aweng too much, aber Minnie Mouse hat ja diesen Kussmund ;)
    Alles Liebe, Katrin

    Like

    • Liebe Katrin,
      vielen Dank dir. (; Ich weiß, rote Lippen im Alltag sind schon recht auffällig, aber ich mag das eigentlich total gerne, find’s ohne schon fast komisch. :D
      Liebe Grüße zurück
      Kathi

      Liked by 1 person

  2. Pingback: Recap of 2015 & Plans for 2016 | teepüppchen

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s