diy – Glitter Shoes

Glittershoes
In my latest post I mentioned that I thought about blogging in English for several reasons and you probably see what I decided. Since I do not speak English on a daily basis – though I read books an watch TV in English – I hope it’s fine.
Today’s post is a little and super-easy upcycling for shoes that look a bit worse for wear.

Im letzten Post habe ich ja erwähnt, dass ich aus unterschiedlichen Gründen überlege auf Englisch zu bloggen und ihr seht wohl, was ich entschieden habe. Ich werde also versuchen beides durchzuziehen, es kann aber sein, dass ich gelegentlich das Deutsche unter den Tisch fallen lasse – ist ja bei Outfits auch nicht so wichtig, oder?
Heute geht es auf jeden Fall um eine super einfaches und schnelles Upcycling für Schuhe, die schon etas mitgenommen aussehen.

Material:
Glittershoes_material

  • old shoes (I recommend an abrasive surface) | alte Schuhe (ich empfehle eine raue Oberfläche)
  • glue (I use decopatch) and a brush (about 1-2 cm broad) | Kleber (ich verwende Decopatch) und einen Pinsel (etwa 1-2 cm breit)
  • glitter in colour of your choice | Glitter in einer Fabre eurer Wahl
  • hairspray | Haarspray
  • something to work on, e.g. old papers | eine Unterlage, z.b. alte Zeitungen

Tutorial:
Glittershoes_diy
I’d recommend waiting a bit between the steps and only using the hairspray when whole shoes glitters.

Ich würde empfehlen, ein wenig zwischen den einzelnen Schritten zu warten und das Haarspray erst zu verwenden, wenn der ganze Schuh voller Glitzer ist.

Now go ahead, feel like Judy Garland as Dorothy from Oz. To be honest, I prefer Wicked over the original story of Oz. Making Elphaba a good person is just a wonderful idea and I’m always one for nice backround stories. I consider her a wonderful Person even though the version by L. Frank Baum portrays her as evil. When I’d been to London I had the chance to see Wicked at the Apollo Victoria Theatre and it was just amazing. If you should ever have the chance – do it! And maybe you can wear glitter shoes – but I’d deem green shoes more appropriate.

Los geht’s, fühlt euch wie Judy Garland als Dorothy in Oz. Um ehrlich zu sein, ich mag ja Wicked lieber als die ursprüngliche Geschichte. Elphaba zu einer guten Person zu machen, ist einfach eine wundervolle Idee und ich bin immer offen für schöne Hintergrund-Geschichten. Für mich ist sie eine wunderbare Person, auch wenn L. Frank Baum sie ja eher böse zeichnet. Als ich in London war hatte ich die Möglichkeit das Musical im Apollo Victoria Theater zu sehen und es war einfach klasse. Wenn ihr auch mal die Möglichkeit habt, nutzt sie! And vielleicht könnt ihr ja Glitter Schuhe tragen – auch wenn ich grüne Schuhe angemessener finde.

Glittershoes_2

Glittershoes_3

Glittershoes_4

Advertisements

5 thoughts on “diy – Glitter Shoes

  1. Pingback: Elfie Selfie | teepüppchen

  2. Pingback: Recap of 2015 & Plans for 2016 | teepüppchen

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s